Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Hverdags- og ugerutiner i Wandallsgården

Wandallsgårdens Vuggestue tilbyder uge- og hverdagsrutiner med en høj grad af forudsigelighed. Vores rutiner foregår ofte i mindre fællesskaber og fungerer som pejlemærker for børnene, så de hele dagen har en overordnet forståelse af, hvad der skal ske. 

Børnene bager i Wandallsgården

Vores hverdagsrutiner består af følgende stunder: 

  • Kl. 6.45 - 7.15: Morgenmadsstund, hvor vi nyder morgenmad sammen med de børn, der kommer tidligt. Herefter leger og hygger vi, samtidig med at de voksne tager imod nyankomne børn. 
  • Kl. 9 - 9.30: Samlingsstund på stuerne, hvor vi blandt andet siger godmorgen til hinanden, nyder formiddagsmadpakken, synger og leger forskellige lege. 
  • Kl. 9.30 - 10.45: Lege- og aktivitetsstund, hvor vi leger og har aktiviteter i mindre fællesskaber både inde og ude.
  • Kl. 10.45 - 11.30. Frokoststund, hvor vi nyder frokostmadpakken i mindre spisegrupper på stuerne.
  • Kl. 11.30 - 12.00: Sovestund, hvor børnene puttes og sover middagslur.
  • Kl. 14.00 - 15.00: Eftermiddagsmad, hvor vi nyder eftermiddagsmadpakken.
  • Kl. 15.00 -16.30: Eftermiddagsstund, hvor vi leger og hygger, samtidig med at de voksne siger farvel til børn, der hentes, og måske en lille fortælling fra dagen til forældre.

Vi læser i Wandallsgården

Vores ugerutiner består af følgende:

  • Legegrupper, hvor vi stuevis og i mindre fællesskaber øver os i at lege med hinanden, understøtte og udvide relationer og får øje på hinandens kompetencer.
  • Aktivitetsgrupper, hvor vi stuevis og i mindre fællesskaber laver forskellige aktiviteter med udgangspunkt i læreplanstemaerne. 
  • En fast tur dag, hvor vi stuevis tager ud i naturen og besøger nærmiljøet (se aktivitetskalender ift. hvilken dag den enkelte stue tager afsted). 
  • Fællesfredag, hvor hele vuggestuen er sammen i det store fællesskab omkring bål og lege på legepladsen.

I nogle perioder afholder vi pædagogiske værksteder på tværs af grupper og stuer. Værkstederne tilrettelægges ud fra den aktuelle børnegruppes behov og varierer derfor i indhold. Indholdet på værkstederne kan for eksempel være sprog, motorik, lær-at-lege-rolleleg og meget andet.