Mad- og Måltidspolitik i Wandallsgården

Mad- og måltidspolitik
Jf. Svendborg Kommunes mad- og måltidspolitik er det forældrene, der har råderummet over tomme kalorier. Det betyder, at der i vuggestuen ikke må serveres mad med tomme kalorier, for eksempel slik, kage og sukkerholdige drikkevarer. Ved helt særlige lejligheder for eksempel til fastelavn, jul osv. kan politikken fraviges (se evt. vores Mad- og måltidspolitik på sundhed.svendborg.dk, hvor I kan læse mere om råderummet).

Morgenmad:
Vi byder på havregryn/havregrød, og vi serverer økologisk letmælk til dette måltid.

Formiddagsmad:
Madpakken til dette måltid kan typisk bestå af frugt og lidt andet let, da børnene har fået morgenmad kort tid forinden. Vi drikker økologisk letmælk til dette måltid.

Frokost:
Vi spiser dagens største måltid, og det består typisk af rugbrød og grøntsager. Vi drikker vand til dette måltid.

Eftermiddagsmad:
Et lille mellemmåltid før dit barn skal hjem og have aftensmad. Madpakken til dette måltid kan typisk bestå af frugt og lidt andet let. Vi drikker vand til dette måltid.

Du kender dit barn bedst, og spiser dit barn spise mere eller mindre end beskrevet i forhold til ovenstående måltider, giver du selvfølgelig mere eller mindre med herefter.

Vi anbefaler, at dit barn prøver at spise selv og drikke af en kop, selvfølgelig afhængigt af alderen. Vi drikker af en kop til alle måltider. Vi hjælper naturligvis med at åbne, skære ud og pakke ud osv. Så du bedre kan følge med i, hvad dit barn spiser og hvad det godt kan lide, lader vi den mad, dit barn ikke har spist, ligge i madpakken.