Forældresamarbejde

Alle dagtilbud i Svendborg Kommune prioriterer samarbejdet med forældrene højt. Forældrene har den største indflydelse på og betydning for barnets trivsel og udvikling.

Vesterlunden prioriterer samarbejdet med forældrene ved at have en systematisk kobling til FOKUS, som er en årlig vurdering af trivslen for alle børn. Antallet af forældresamtaler tilpasses barnets og familiens behov.

I Vesterlunden har forældrene mulighed for at deltage i fællesarrangementer og følge med i information og billeder via AULA. Der bliver løbende udsendt nyhedsbreve om årets gang eller særlige tematiserede aktiviteter.

Den daglige snak med forældrene har stor værdi. Den finder typisk sted i garderoben i forbindelse med aflevering og afhentning, hvor der er tid og plads til de små, sjove og værdifulde hverdagsfortællinger.

Forældre er altid velkomne til at bede om en samtale, hvis behovet opstår.

Forældre har også mulighed for at få indflydelse og blive inddraget via forældrebestyrelsen. Her får de direkte adgang til at arbejde med politikker, principper og værdier i institutionen. Du kan læse mere om arbejdet i forældrebestyrelsen her